دسته‌بندی نشده

آیپد تاشو احتمالا اواخر ۲۰۲۴ معرفی می شود

بر اساس یک گزارش جدید که خبرگزاری DigiTimes منتشر کرده، اپل در حال آماده‌سازی آیپد تاشو است و این دستگاه احتمالا تا انتهای ۲۰۲۴ رسما رونمایی خواهد شد. در این گزارش آمده که روند توسعه‌ی این آیپد از ۴ سال قبل آغاز شده و طی این مدت بارها طراحی و ویژگی‌های آن تغییر کرده است. با وجود اینکه هنوز طراحی آن نهایی نشده، ولی احتمالا تولید انبوه آن قبل از پایان رسیدن سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

Digitimes به نقل از منابع آگاه نوشته که اپل در حال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی برای تامین نمایشگرهای تاشو است. ظاهرا یکی از نگرانی‌های مهم مدیران اپل، بحث چین‌خوردگی نمایشگر است. با این حال، گزارش‌هایی در مورد پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه منتشر شده و چین‌خوردگی نمایشگر در نسل جدید پنل‌های تاشو بسیار کمتر از گذشته خواهد بود.

اما چرا اپل قصد دارد قبل از آیفون تاشو، از یک آیپد تاشو رونمایی کند؟ Digitimes در این مورد نوشته که آیپدها فروش کمتری نسبت به آیفون دارند و به همین خاطر در صورت به وجود آمدن مشکلات احتمالی، اپل راحت‌تر می‌تواند بر این چالش‌ها غلبه کند. از سوی دیگر آیفون مهم‌ترین منبع درآمد اپل محسوب می‌شود و به همین خاطر در این زمینه به‌شدت محافظه‌کار است. بخشی از عدم تغییر گسترده در آیفون‌ها هم به همین موضوع برمی‌گردد زیرا اپل دوست ندارد به ترکیب برنده‌ی خود که سالانه میلیاردها دلار را راهی خزانه‌ی این شرکت می‌کند، دست بزند.

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد تبلت تاشو اپل منتشر شده است. در اکتبر ۲۰۲۲ هم اعلام شد که اولین آیپد تاشو در سال ۲۰۲۴ به دست کاربران می‌رسد. با وجود اینکه این ادعا از طرف مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مطرح شده بود، ولی مارک گورمن که او هم شهرت زیادی دارد، اعلام کرد در سال ۲۰۲۴ نباید انتظار معرفی چنین تبلتی را داشته باشیم.

روی هم رفته اگر این گزارش صحت داشته باشد، پس بدون شک طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد این تبلت فاش می‌شود. اما بار دیگر باید خاطرنشان کنیم اپل یک شرکت به‌شدت محافظه‌کار است و معمولا تا سال‌ها علاقه‌ای به استفاده از فناوری‌های جدید نشان نمی‌دهد. در حال حاضر این شرکت با ورود به بازار هدست‌های واقعیت مجازی، به قمار بزرگی دست زده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه روز‌به‌روز شرکتهای بیشتری وارد بازار گجت‌های تاشو می‌شود، شاید اپل هم می‌خواهد اواخر ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ هم شانس خود را در این زمینه امتحان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *