دسته‌بندی نشده

چگونه شارژ باتری آیفون را به ۸۰ درصد محدود کنیم؟

یکی از راه‌های افزایش طول عمر باتری، محدود کردن شارژ باتری به ۸۰٪ است. باتری‌های لیتیومی به کار رفته در آیفون اگر مدت زمان زیادی در سطح شارژ بالا نگهداری شوند، طول عمر کمتری خواهند داشت. این موضوع باعث شده تا اپل ویژگی جدیدی را برای آیفون‌های خود در نظر بگیرد؛ بدین ترتیب، کاربران می‌توانند سطح شارژ شدن باتری آیفون ۱۵ خود را تا ۸۰ درصد محدود کنند. یعنی پس از ۸۰ درصد باتری گوشی دیگر شارژ نشود. این موضوع Optimized Battery Charging نامیده می‌شود.

اما چگونه می توان محدودیت ۸۰ درصدی شارژ باتری را در آیفون ۱۵ فعال کرد؟ در مورد تمام آیفون‌های دیگر چطور؟ نگران نباشید، زیرا ما برای این موضوع یک راه حل داریم. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه شارژ باتری را در هر آیفونی تا ۸۰ درصد محدود کنید.

نحوه محدود کردن شارژ باتری در آیفون سری ۱۵

سری آیفون ۱۵ دارای ویژگی جدیدی به نام محدودیت ۸۰ درصد (۸۰% Limit) است که به شما امکان می‌دهد شارژ باتری آیفون خود را تا ۸۰ درصد محدود کنید. این ویژگی شامل همه مدل‌های سری جدید آیفون شامل: آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو‌مکس می‌شود. در ادامه مطلب به آموزش نحوه فعال کردن این ویژگی می‌پردازیم:

مرحله ۱: تنظیمات (Settings) را در دستگاه آیفون ۱۵ خود باز کنید و پس از اسکرول به پایین روی Battery ضربه بزنید.
مرحله ۲: در تنظیمات باتری، روی Battery Health & Charging ضربه بزنید. سپس راهی بخش Charging Optimization شوید و در نهایت گزینه ۸۰% Limit option را انتخاب کنید.

هنگامی که این ویژگی فعال شود، آیفون شما تنها تا ۸۰ درصد شارژ می شود، حتی اگر یک شبانه روز آن را به برق وصل کنید. با این حال، شایان ذکر است که حتی پس از فعال کردن این گزینه، دستگاه هنوز هم گاهی اوقات تا ۱۰۰٪ شارژ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *