دسته‌بندی نشده

گوشی‌های سری گلکسی S24 با نمایشگر روشن‌تر عرضه خواهند شد

بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S24 قصد دارد فاصله‌ی بین کیفیت نمایشگرهای آن‌ها را بسیار کمتر کند. این یعنی حالا هر سه مدل از نمایشگرهای جدید و فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند و برخلاف سال‌های گذشته، این مشخصه محدود به مدل اولترا نخواهد بود. به طور مشخص، مهم‌ترین ارتقای مدل استاندارد و پلاس این خانواده، بهره‌گیری از نمایشگر LTPO است.

نمایشگر گوشی هوشمند شما بیش از هر قطعه‌ی دیگری انرژی مصرف می‌کند. اگرچه نمایشگرهای اولد در مقایسه با نمایشگرهای LCD از نظر مصرف انرژی عملکرد بهینه‌تری دارند، اما همچنان در برابر قطعات مهمی مانند چیپست انرژی بسیار بیشتری را مصرف می‌کنند. مهم‌ترین مزیت نمایشگر LTPO این است که از طریق متغیر کردن رفرش ریت نمایشگر، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. اصطلاح رفرش ریت هم مربوط به تعداد دفعات به‌روزرسانی نمایشگر در ثانیه است که با واحد هرتز مطرح می‌شود. هر چقدر رفرش ریت بالاتر باشد، انواع محتوا به طور روان‌تر و جذاب‌تری نمایش داده می‌شود ولی از طرف دیگر، این مشخصه مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. با کاهش حداقل رفرش ریت به ۱ هرتز (اساسا یک فریم در ثانیه) نمایشگر با تغییرهای کمتری روبه‌رو می‌شود و بنابراین انرژی کمتری استفاده می‌شود.

با توجه به مزایای ذکر شده برای نمایشگرهای LTPO، به همین خاطر برخی از پرچم‌دارهای گران‌قیمت با چنین نمایشگری راهی بازار می‌شوند. در کنار این مشخصه، گفته می‌شود هر سه گوشی می‌توانند حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیت را برای کاربران خود ارائه دهند. با توجه به اینکه فناوری نمایشگر گوشی‌های هوشمند تا حد زیادی به بلوغ رسیده، حالا بین شرکت‌ها رقابتی بر سر روشنایی بیشتر نمایشگر به راه افتاده است. به عنوان مثال گوگل پیکسل ۸ پرو که به تازگی معرفی شده، می‌تواند حداکثر روشنایی ۲۴۰۰ نیت را در اختیار کاربران قرار دهد.

البته در مورد این حد از روشنایی باید بگوییم که در زمان پخش محتوای HDR می‌توانید از حداکثر روشنایی نمایشگر بهره ببرید و بنابراین در حالت عادی و زیر نور خورشید حتی اگر روشنایی نمایشگر را به بیشترین حد برسانید، نمی‌توانید از این حداکثر روشنایی استفاده کنید. اما در هر صورت چنین مشخصه‌ای بسیار جذاب است و توانایی‌ شرکت سازنده برای ارائه‌ی تجربه کاربری بهتر را نشان می‌دهد.

با وجود اینکه تقریبا تمام جزئیات گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ فاش شده، ولی طی چند ماه آینده و تا معرفی این گوشی‌ها، بدون شک جزئیات بیشتری مانند همین مورد مربوط به ویژگی‌های نمایشگر، مطرح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *